Regulamin
Regulamin sklepu internetowego waveshave.pl
Niniejszy Regulamin określa warunki funkcjonowania Sklepu internetowego Waveshave prowadzonego przez MCE CONCEPT sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Ignacego Jana Paderewskiego 10, lok. 36, 20-860 Lublin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001109754, NIP: 7123476519, REGON: 528840346 (dalej: Sprzedawca lub Waveshave), dostępnego pod adresem: https://waveshave.pl/, adres e-mail: pomoc@waveshave.pl, numer telefonu: 690 635 607.
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i Przedsiębiorców dokonujących zakupu poprzez sklep internetowy Waveshave, z tym zastrzeżeniem, iż niektóre z postanowień skierowane są wyłącznie do wybranej grupy, tj. wyłącznie do Konsumentów lub wyłącznie do Przedsiębiorców.
- 1. Definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Cel Charytatywny – cel charytatywny wybrany przez Sprzedawcę, na który przeznaczane są określone kwoty z każdej Umowy Sprzedaży w wybranym przez sprzedawcę miesiącu, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązuje się uiścić na rzecz Sprzedawcy w zamian za przeniesienie własności Produktu na Klienta. Cena Produktu podana w Sklepie jest wyrażona w walucie polskiej oraz jest ceną brutto, uwzględniającą wszelkie obowiązujące podatki. Cena nie obejmuje kosztów Dostawy.
- Cena Regularna - Cena Produktu obowiązująca w danym momencie w ofercie Sklepu, poza okresami promocji.
- Cena Promocyjna - Cena Produktu w Sklepie po obniżeniu w związku z wprowadzeniem przez Sprzedawcę promocji.
- Dostawa – rodzaj usługi przewozowej realizowany przez Dostawcę celem dostarczenia zakupionego przez Kupującego Produktu na adres wskazany przez Kupującego.
- Dostawca –Inpost sp. z o.o. – operator logistyczny świadczący usługę Dostawy, z którym Sprzedawca współpracuje na podstawie odrębnie zawartej umowy.
- Formularz Recenzji – usługa świadczona przez Sprzedawcę w postaci formularza elektronicznego udostępnionego pod adresem: www.waveshave.pl, za pomocą którego Kupujący ma możliwość umieszczenia opinii o danym Produkcie.
- Formularz Rejestracji – usługa świadczona przez Sprzedawcę w postaci formularza elektronicznego udostępnionego pod adresem: www.waveshave.pl, za pomocą którego Kupujący ma możliwość utworzenia Konta.
- Formularz Zamówienia – usługa świadczona przez Sprzedawcę w postaci formularza elektronicznego udostępnionego na stronie www.waveshave.pl, za pomocą którego Klient ma możliwość złożenia Zamówienia oraz zawarcia Umowy sprzedaży Produktów.
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu art. z art. 221 Kodeksu cywilnego.
- Konto - indywidualny panel administracyjny Kupującego dostępny po dokonaniu rejestracji w Sklepie w oparciu o Formularz Rejestracji, stanowiący usługę świadczoną przez Sprzedawcę, służący składaniu Zamówień, a w konsekwencji zawieraniu Umów Sprzedaży, zabezpieczony loginem i hasłem ustalonymi przez Kupującego. W ramach Konta możliwe jest gromadzenie informacji na temat złożonych Zamówień, ich statusu, jak również zarządzanie Subskrypcją.
- Koszyk – forma magazynowania Produktów oferowanych w Sklepie na podstawie wyboru Kupującego przeznaczona do późniejszego dokonania Zamówienia.
- Kupujący – osoba fizyczna, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę sprzedaży albo która zamierza korzystać lub korzysta z Usługi Elektronicznej.
- Najniższa cena z okresu 30 dni przed obniżką - najniższa Cena, w jakiej Produkt był dostępny w Sklepie w ciągu ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki/promocji.
- Newsletter – usługa świadczona przez Sprzedawcę na czas nieokreślony w postaci przesyłania drogą elektroniczną na podany przez Kupującego adres e-mail informacji handlowych dotyczących w szczególności, lecz nie tylko Produktów, nowości, promocji w Sklepie, działalności Sklepu lub Sprzedawcy, organizacji wydarzeń. Kupujący ma prawo w każdym czasie zrezygnować z korzystania z usługi Newsletter. Dostarczenie usługi odbywa się w zamian za podanie danych osobowych wymaganych w procesie zapisu na usługę i wymaga udzielenia zgody.
- Operator Płatności – operator, za pośrednictwem którego Kupujący dokonuje Płatności za złożone Zamówienie na rzecz Sprzedawcy. Obecnie Sprzedawca korzysta z dwóch Operatorów Płatności:
17.1. Przelewy24- na zasadach opisanych pod adresem: https://www.przelewy24.pl/regulamin
17.2. Stripe – na zasadach opisanych pod adresem: https://stripe.com
- Płatność – zapłata Ceny za Produkt lub zapłata kosztów Dostawy Produktu.
- Produkt – produkt dostępny w Sklepie stanowiący przedmiot Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
- Przedsiębiorca – podmiot wykonujący działalność gospodarczą zawierający umowę ze Sprzedawcą w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, niebędący Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
- Regulamin – niniejszy Regulamin, dostępny pod adresem: https://waveshave.pl/pages/regulamin
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem www.waveshave.pl.
- Sprzedawca – MCE CONCEPT sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Ignacego Jana Paderewskiego 10, lok. 36, 20-860 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001109754, NIP: 7123476519, REGON: 528840346.
- Subskrypcja – model odnawialnej Umowy sprzedaży i Dostawy, w ramach której Sprzedawca regularnie dostarcza na rzecz Kupującego Produkty, z częstotliwością wybraną przez Kupującego.
- Termin realizacji – podana na Karcie Produktu liczba godzin lub dni roboczych określająca termin realizacji Zamówienia.
- Umowa sprzedaży – zawarta na odległość umowa sprzedaży Produktu pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem Sklepu, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Załącznik – Załącznik do niniejszego Regulaminu.
- 2. Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Za pośrednictwem Sklepu Kupujący może dokonać zakupu Produktów uwidocznionych na stronach Sklepu.
- Sprzedawca nie prowadzi za pośrednictwem Sklepu sprzedaży hurtowej Produktów, jak również sprzedaży Produktów w celu dalszej ich odsprzedaży.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących.
- Kupujący nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
- Z każdej zawartej Umowy sprzedaży Sprzedawca przeznaczy określoną kwotę wskazaną w Sklepie na wybrany przez siebie Cel Charytatywny spośród następujących:
6.1. Fundacja Onkologiczna Rakiety z siedzibą w Warszawie, będąca Organizacją Pożytku Publicznego zarejestrowaną pod numerem KRS: 00000414091, https://fundacjarakiety.biz/
- Wypłata kwot na Cel charytatywny nastąpi w miesiącu ustalonym przez sprzedającego następującym po miesiącu, w którym została zawarta Umowa Sprzedaży, z której pochodzą przekazane kwoty. Sprzedawca okresowo informuje Kupujących w ramach strony internetowej Sklepu o wysokości kwot przekazanych na dany Cel Charytatywny.
- Cena Produktu nie zostaje w żaden sposób powiększona z tytułu przeznaczania kwot na Cel Charytatywny. Kupujący nie zostanie również poproszony o indywidualne przekazanie jakichkolwiek kwot na wybrane przez Sprzedawcę Cele Charytatywne.
- 3. Wymogi techniczne
- Korzystanie ze Sklepu odbywa się za pośrednictwem publicznej Sieci Internet.
- Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Sklepu:
- urządzenie z aktualnym systemem operacyjnym posiadające dostęp do sieci Internet;
- zainstalowana oraz prawidłowo skonfigurowana i aktualna wersja przeglądarki internetowej;
- aktywne konto poczty elektronicznej.
- 4. Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego następujące usługi drogą elektroniczną:
- Formularz Rejestracji Konta i Konto;
- Formularz Recenzji;
- Formularz Zamówienia;
- Newsletter.
- Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia Zamówienia w Sklepie. Złożenie Zamówienia możliwe jest jednak bez konieczności założenia Konta w Sklepie.
[Konto]
- W wypadku gdy Kupujący zdecyduje się założyć Konto w Sklepie, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na założeniu i utrzymywaniu Konta w Sklepie. W Koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego Zamówień w Sklepie. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła.
- Założenie Konta w Sklepie odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie, za pomocą automatycznego mechanizmu Sklepu, Formularza Rejestracji. Aby dokonać rejestracji Konta za pośrednictwem Formularza Rejestracji konieczne jest zapoznanie się i zaakceptowanie treści niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
- Z chwilą przesłania Formularza Rejestracji, na adres e-mail Kupującego zostaje wysłany link aktywacyjny. Kliknięcie w link aktywacyjny jest jednoznaczne z potwierdzeniem woli założenia Konta przez Kupującego. Z chwilą kliknięcia w link aktywacyjny między Kupującym a Sprzedawcą zawierana jest umowa o prowadzenie Konta w Sklepie. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony, a Kupujący może tę umowę wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili, usuwając Konto.
- Kupujący ma obowiązek podania prawdziwych danych w Formularzu Rejestracji. Jednocześnie kupujący oświadcza, iż podane przez niego dane nie naruszają praw osób trzecich.
- Funkcjonalnościami Konta są wprowadzanie lub edytowanie danych, składanie Zamówień, przeglądanie historii Zamówień oraz statusu Zamówień, zarządzanie Subskrypcjami, a także zamówienie i rezygnacja z usługi Newsletter.
- Kupujący ma obowiązek zachowania danych do logowania do Konta w tajemnicy i chronienia ich przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Kupujący może posiadać tylko jedno Konto przypisane do jednego adresu e-mail.
- W wypadku gdy Kupujący nie pamięta hasła do swojego Konta może skorzystać z opcji zresetowania hasła dostępnej w zakładce logowania. Po podaniu adresu e-mail przypisanego do danego Konta oraz wybraniu opcji resetowania hasła, na wskazany adres e-mail wysyłana jest wiadomość e-mail z wygenerowanym linkiem do zmiany hasła.
- Sprzedawca ma możliwość zablokowania Konta Kupującego w przypadkach przewidzianych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a także w wypadku wystąpienia następujących okoliczności:
- Naruszenie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, praw osób trzecich, w tym dóbr osobistych lub zasad współżycia społecznego przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu;
- Powtarzające się naruszenie przez Kupującego postanowień niniejszego Regulaminu;
- Sprzedawca informuje Kupującego o zablokowaniu Konta za pośrednictwem wiadomości e-mail. Zablokowanie Konta oznacza niemożność korzystania z jakichkolwiek funkcji Konta przez Kupującego do momentu jego odblokowania. Czas trwania blokady Konta uzależniony jest od decyzji Sprzedawcy.
- W wypadku, gdy po odblokowaniu Konta, o którym mowa w ust. 11, Kupujący ponownie dopuści się zachowania, które doprowadziło do zablokowania Konta, Sprzedawca jest uprawniony do rozwiązania umowy prowadzenia Konta z Kupującym.
[Zamówienie]
- W celu złożenia Zamówienia Kupujący ma możliwość skorzystania z nieodpłatnej, jednorazowej usługi świadczonej drogą elektroniczną za pośrednictwem Formularza Zamówienia. Rozpoczęcie korzystania z tej usługi następuje przez dodanie przez Kupującego Produktu do Koszyka.
- Kupujący dokonuje wyboru Produktów poprzez dodanie ich do Koszyka. Po dokonaniu wyboru Produktów i uzupełnieniu Koszyka Kupujący wypełnia dane w Formularzu Zamówienia niezbędne do jego realizacji:
- Imię, nazwisko Kupującego lub nazwę Kupującego, jeżeli ma to zastosowanie,
- adres e-mail,
- numer telefonu kontaktowego (opcjonalnie),
- adres Dostawy,
- dane do faktury,
- Kupujący dokonuje wyboru sposobu Płatności oraz Dostawy.
- Proces składania Zamówienia kończy kliknięcie w przycisk finalizujący Zamówienie. Kliknięcie w przycisk finalizujący Zamówienie stanowi oświadczenie woli Kupującego prowadzące do zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży Produktów objętych Zamówieniem. Warunkiem złożenia Zamówienia jest akceptacja Regulaminu Sklepu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Regulaminu, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą.
- Po zakończeniu procesu Zamówienia na podany przez Kupującego adres e-mail, zostanie automatycznie wysłane potwierdzenie złożenia Zamówienia.
- W wypadku wyboru elektronicznego sposobu Płatności, następuje przekierowanie do wybranego systemu Płatności.
- Rozpoczęcie realizacji Zamówienia Kupującego płatnego za pośrednictwem systemu płatności elektronicznej następuje po zawarciu umowy i zaksięgowaniu Płatności Kupującego na koncie Sprzedawcy lub Operatora płatności. W sytuacji, gdy Płatność nie została dokonana, Zamówienie uważa się za anulowane, a gdy Sprzedawca potwierdził już przyjęcie Zamówienia - umowa ulega rozwiązaniu.
- W Formularzu Zamówienia Kupujący jest zobowiązany do podania prawdziwych danych osobowych. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji Zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedawcy co do ich poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez e-mail o wątpliwościach Sprzedawcy. W takiej sytuacji Kupującemu przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Kupującego.
- Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu Zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 20 powyżej.
[Newsletter]
- Za wyrażoną przez siebie zgodą Kupujący może skorzystać również z usługi Newsletter. W tym celu może podać swój adres e-mail w odpowiedniej zakładce znajdującej się na stronie oraz wybrać opcję „Subskrybuj Newsletter”, potwierdzając jednocześnie zapoznanie się z treścią Polityki Prywatności oraz akceptując Regulamin. Akceptacja Regulaminu i Polityki Prywatności jest dobrowolna, jednakże niezbędna do skutecznego zamówienia usługi Newsletter. Zamówienie usługi Newsletter możliwe jest również podczas rejestracji Konta.
- Kupujący jest zobowiązany do podania prawdziwych danych osobowych zamawiając Newsletter.
- Sprzedawca samodzielnie decyduje o regularności dostarczania usługi Newsletter. Sprzedawca może również zaprzestać świadczenia usługi Newsletter lub też zawiesić usługę.
- Newsletter jest usługą świadczoną elektronicznie przez czas nieokreślony. Kupujący ma prawo w każdym czasie zrezygnować z korzystania z usługi Newsletter. Rezygnacja odbywa się poprzez wysłanie wiadomości z odpowiednią dyspozycją na adres e-mail: pomoc@waveshave.pl, pisemnie na adres Sprzedawcy lub poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w wiadomości, za pośrednictwem której wysyłany jest do Kupującego Newsletter.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności usługi Newsletter z umową, który istniał w chwili dostarczenia usługi i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili, stosownie do przepisów Ustawy o prawach konsumenta. W wypadku niezgodności usługi Newsletter z umową, Kupujący będący Konsumentem może złożyć reklamację i żądać doprowadzenia usługi do zgodności z umową.
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia usługi Newsletter do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności usługi Newsletter z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Przy ocenie nadmierności kosztów po stronie Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy.
- Sprzedawca doprowadza usługę Newsletter do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Kupującego będącego Konsumentem o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego będącego Konsumentem. Koszty doprowadzenia usługi Newsletter do zgodności z umową ponosi Sprzedawca.
- Jeżeli usługa Newsletter jest niezgodna z umową, Kupujący będący Konsumentem może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności usługi Newsletter z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do ust. 27 i 28 powyżej;
- Sprzedawca nie doprowadził usługi Newsletter do zgodności z umową;
- brak zgodności usługi Newsletter z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić usługę Newsletter do zgodności z umową;
- brak zgodności usługi Newsletter z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności sprawy wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi usługi Newsletter do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
[Formularz Recenzji]
- W ramach Sklepu Sprzedawca może prezentować recenzje Kupujących, którzy zakupili dany Produkt. Zamieszczenie przez Kupującego recenzji następuje przy wykorzystaniu Formularza Recenzji udostępnianego nieodpłatnie przez Sprzedawcę. Recenzje widoczne są obok informacji o danym Produkcie. Przed przesłaniem recenzji Kupujący jest zobowiązany zapoznać się i zaakceptować warunki niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności. Akceptacja jest dobrowolna, ale konieczna do skorzystania z Formularza Recenzji.
- Recenzja może dotyczyć wyłącznie konkretnego Produktu, który został zakupiony przez Kupującego. Kupujący nie może umieszczać w recenzji treści niedotyczących Produktu, o charakterze bezprawnym, obraźliwych, sprzecznych z moralnością i porządkiem publicznym, nawołujących do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej itd., w tym propagujących przemoc, zawierających wulgaryzmy, uznawanych powszechnie za obraźliwe, naruszających prawa osób trzecich. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usuwania recenzji niezgodnych z Regulaminem.
[Nieodpłatność usług świadczonych drogą elektroniczną]
- Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast Umowy Sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu w wyniku złożenia Zamówienia.
[Zakaz działań bezprawnych]
- Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
- Kupujący jest uprawniony do korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem, w granicach prawa i przyzwoitości publicznej oraz z poszanowaniem praw i własności innych osób. W szczególności Kupujący zobowiązuje się:
- nie podejmować działań, które mogłyby zakłócić prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym nie ingerować w zawartość Sklepu ani w elementy informatyczne Sklepu;
- nie podejmować działań nieetycznych lub niezgodnych z prawem;
- powstrzymać się od: działania w złej wierze, nadużywania funkcjonalności Sklepu, wykorzystywania Sklepu i usług świadczonych za jego pośrednictwem niezgodnie z jego przeznaczeniem i niezgodnie z Regulaminem;
[Działanie Sklepu]
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwaniu i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: [xxxx]. W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko lub nazwę, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Kupującego o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail, z którego złożono reklamację.
- 5. Umowa Sprzedaży – warunki ogólne
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem.
- Stronami Umowy sprzedaży są Sprzedawca oraz Kupujący.
- Na podstawie Umowy sprzedaży Sprzedawca zobowiązuje się do przeniesienia na Kupującego własności Produktu oraz do dostarczenia go Kupującemu, zaś Kupujący zobowiązuje się do zapłaty Sprzedawcy Ceny Produktu i kosztów Dostawy oraz do odebrania Produktu.
- Kupujący nieposiadający Konta w Sklepie może złożyć Zamówienie poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia. Nie dotyczy to możliwości skorzystania z Subskrypcji, do której konieczne jest posiadanie Konta w Sklepie.
- Sprzedawca może wprowadzać zmiany w Cenach Produktów, wprowadzać nowe Produkty do oferty w Sklepie, a także wprowadzać akcje promocyjne. Zmiana Ceny dokonana przez Sprzedawcę nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed zmianą Ceny.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży zgodnie z kryteriami, o których mowa w art. 43 b ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta.
- Produkty mogą być objęte gwarancją producenta lub innego podmiotu. W wypadku Produktów objętych gwarancją informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu, na jaki gwarancja została udzielona określona jest w opisie Produktu na stronie internetowej Sklepu.
- 6. Płatność
- Dostępne w Sklepie metody Płatności są następujące:
- Płatność elektroniczna za pośrednictwem systemu szybkiej płatności online (płatność online);
- Płatność kartą debetową lub kredytową (domyślna metoda płatności przy wyborze Subskrypcji Produktu);
- Płatności elektroniczne, w tym płatności kartą płatniczą, obsługiwane są przez wybranego przez Kupującego Operatora Płatności.
- Kupujący jest zobowiązany do zapłaty Ceny Produktów i kosztów Dostawy w wysokości wskazanej w treści Zamówienia.
- Zobowiązanie Klienta do zapłaty w wypadku skorzystania z Płatności wskazanej w punkcie 1.1 oraz 1.2. zostaje wykonane z momentem zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Operatora Płatności.
- Operatorem Płatności obsługującym płatności cykliczne (przy wykorzystaniu karty debetowej lub kredytowej, o których mowa w punkcie 1.2. ) w ramach Subskrypcji Produktu jest Stripe.
- Zasady realizowania płatności przez Operatora, o którym mowa w punkcie 5. powyżej określone są pod adresem: www.stripe.com.
- Sprzedawca nie dokonuje zapisu jakichkolwiek danych z kart debetowej lub kredytowej, o których mowa w punkcie 1.2.
- W wypadku dokonywania zwrotu środków z tytułu Płatności dokonanej przez Kupującego, zwrot środków następuje na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Kupującego, za pośrednictwem której kupujący dokonał Płatności.
- Sprzedawca wystawia i przekazuje Kupującemu fakturę w formie elektronicznej. Kupujący wyraża zgodę na otrzymywane faktur w formie elektronicznej na wskazany przez siebie adres e-mail.
- Czas trwania każdej promocji jest ograniczony. Rabaty i promocje nie sumują się. Szczegóły promocji zawarte są w jej opisie na stronie lub podstronach Sklepu albo w regulaminie danej promocji.
- W każdym przypadku informowania o obniżeniu Ceny Regularnej Produktów obok informacji o obniżonej Cenie Promocyjnej Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej Cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki (Najniższa Cena z okresu 30 dni przed obniżką).
- Jeżeli Produkty są oferowane do sprzedaży w Sklepie w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej Cenie Promocyjnej Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej Cenie, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania ich w sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
- 7. Realizacja Zamówienia i Dostawa
- Sprzedawca realizuje Dostawę wyłącznie na terytorium Polski.
- Kupujący ma do wyboru następujące sposoby Dostawy:
- Przesyłka kurierska
- Dostawa do Paczkomatu Inpost
- Dostępne do wyboru sposobu Dostawy Zamówienia opisane są na stronie Sklepu oraz na etapie składania Zamówienia.
- Koszt dostawy Zamówienia ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca na stronie Sklepu wskaże inaczej.
- Dostawa jest obsługiwana przez Dostawcę.
- Realizacja Zamówienia polega na jego przygotowaniu do wysyłki do Kupującego. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przygotowania Zamówienia do wysyłki.
- Czas realizacji Zamówienia każdorazowo wskazany jest w opisie Produktu.
- Jeśli Zamówienie obejmuje więcej niż jeden Produkt, czasem realizacji Zamówienia jest najdłuższy czas wskazany w opisie Produktu wchodzącego w skład zamówienia.
- Czas realizacji Zamówienia liczony jest od chwili dokonania płatności za Zamówienie.
- Po zrealizowaniu Zamówienia Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Kupującego potwierdzenie realizacji Zamówienia i rozpocznie wysyłkę Zamówienia do Kupującego.
- Dostawa Zamówienia do Kupującego realizowana jest w sposób wybrany przez Kupującego na etapie składania Zamówienia na wskazany przez Kupującego adres Dostawy.
- Czas Dostawy Zamówienia do Kupującego zależny jest od wybranej przez Kupującego metody Dostawy i liczony jest od dnia zrealizowania Zamówienia.
- W wypadku, gdy Kupujący jest Przedsiębiorcą, z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu Dostawcy przechodzą na Kupującego korzyści i ciężary związane z Produktem, w tym także niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. W takim wypadku Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za wystąpienie ewentualnych opóźnień w dostawie występujących po stronie Dostawcy. Niniejsze postanowienie nie dotyczy Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta.
- 8. Subskrypcja Produktów
- Kupujący dokonując Zamówienia Produktów może wybrać model Subskrypcji.
- Subskrypcja polega na złożeniu Zamówienia, które z wybraną przez Kupującego częstotliwością odnawia się bez potrzeby składania przez Kupującego dodatkowych oświadczeń i czynności.
- W ramach Subskrypcji Sprzedawca dostarcza Kupującemu Produkty regularnie w jednym z następujących modeli:
- Subskrypcja miesięczna
- Subskypcja 2 - miesięczna
- Subskrypcja 3 - miesięczna
- Subskrypcja 6 - miesięczna
- Subskrypcja Produktu przewiduje korzystniejsze warunki finansowe zawarcia Umowy Sprzedaży dla Kupującego związane z możliwością zakupu Produktu za niższą Cenę w porównaniu do Ceny Produktu objętego Zamówieniem z wysyłką jednorazową.
- Kupujący może w każdym czasie zmienić lub też anulować Subskrypcję Produktu z pozycji swojego Konta.
- Zmiana Subskrypcji może dotyczyć w szczególności zmiany adresu Dostawy, terminu Dostawy, zmiany listy Produktów podlegającej Subskrypcji.
- W celu skorzystania z Subskrypcji Produktu konieczne jest posiadanie przez Kupującego Konta w Sklepie.
- Zamówienie usługi Subskrypcji Produktu wiąże się z wyrażeniem zgody na cykliczne pobieranie przez Operatora Płatności Stripe Płatności z karty płatniczej Kupującego w wysokości odpowiadającej Cenie Produktu oraz kosztom Dostawy.
- Cena wraz z kosztami Dostawy jest pobierana przez Operatora Płatności Stripe w sposób cykliczny, wybrany przez Kupującego w dacie Zamówienia lub zmiany Subskrypcji.
- Kupujący ma możliwość dokonania zmiany częstotliwości Dostawy.
- Celem zrealizowania Subskrypcji Kupujący zobowiązany jest udostępnić Operatorowi Płatności karty i zlecenie stałego polecania zapłaty. Dane karty będą przechowywane przez Operatora Płatności.
- Kupujący może w każdym momencie zrezygnować z usługi Subskrypcji Produktu, bez konieczności zachowania jakiegokolwiek okresu wypowiedzenia. W takim wypadku Kupujący wybiera odpowiednią opcje w ramach Konta.
- 9. Odstąpienie od Umowy i zwroty
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Kupującego niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez konieczności podania przyczyny.
- Termin odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 2 wynosi 14 dni, a jego bieg rozpoczyna się:
- dla Umowy Sprzedaży – od momentu objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta;
- dla Umowy Sprzedaży, gdy umowa obejmuje wiele Produktów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od momentu objęcia ostatniego Produktu, partii lub części;
- polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (Subskrypcja) – od momentu objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
- Aby zachować termin, o którym mowa w ust. 3 wystarczy wysłanie oświadczenia przez Konsumenta przed jego upływem.
- Prawo odstąpienia może zostać wykonane poprzez przesłanie przez Konsumenta wiadomości e-mail zawierającej oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres: pomoc@waveshave.pl lub pisemnie na adres: MCE CONCEPT sp. z o.o. ul. Legnicka 36/6, 53-674 Wrocław. Konsument może skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia udostępnionego przez Sprzedawcę i stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednakże nie jest to obowiązkowe.
- W wypadku, w którym Konsument dokonał złożenia oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie otrzymania jego oświadczenia o odstąpieniu od umowy wysyłając wiadomość na podany przez Konsumenta adres e-mail.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
- Konsument ma obowiązek dokonać zwrotu Produktu Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczające jest odesłanie Produktu przed jego upływem. Koszt zwrotu Produktu obciąża Konsumenta.
- Konsument odsyła Produkty będące przedmiotem Umowy sprzedaży, od której odstąpił na adres: MCE CONCEPT SP Z O.O., ul. Legnicka 36/6, 53-674 Wrocław.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego Płatności, w tym koszty Dostawy Konsumentowi Produktu, z zastrzeżeniem ust. 12.
- Zwrot o którym mowa w ust. 11 nie dotyczy jednak dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu Dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób Dostawy Produktu umożliwiony przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem Płatności otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu Płatności przy użyciu takiego samego sposobu Płatności, jakiego użył Konsument dla danego Zamówienia, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli wystąpi konieczność zwrotu środków pieniężnych uiszczonych przez Klienta za pośrednictwem systemu płatności online, Sprzedawca dokonuje rozliczenia za pośrednictwem tego systemu.
- Konsumentowi (zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta) nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Produktami, które ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych nie podlegają zwrotowi są m.in.:
16.1. Ostrza do maszynek;
16.2. Maszynki;
16.3. Szczotka do ciała;
16.4. Żyletki
- w sytuacji, w której opakowanie takiego Produktu zostało otwarte przez Kupującego.
- 10. Odpowiedzialność Sprzedawcy i Reklamacja
- Sprzedawca podejmuje uzasadnione starania, aby zapewnić aktualność, dokładność i nieprzerwaną dostępność zawartości i funkcjonalności Sklepu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za poprawność działania operatorów zapewniających łączność ze Sklepem zarówno po stronie Sprzedawcy, jak i osób korzystających ze Sklepu.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu wad fizycznych i prawnych Produktów na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego zostaje całkowicie wyłączona wobec Przedsiębiorców (rękojmia). Niniejsze wyłączenie nie obejmuje Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Konsument ma możliwość złożenia reklamacji za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: pomoc@waveshave.pl lub pisemnie na adres: MCE CONCEPT SP Z O.O., ul. Legnicka 36/6, 53-674 Wrocław.
- Konsument może skorzystać z formularza reklamacyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę, stanowiącego Załącznik nr 3 do Regulaminu, ale nie jest to obowiązkowe.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej dane kontaktowe Konsumenta, numer Zamówienia, określenie Produktu, którego dotyczy reklamacja, opis okoliczności i nieprawidłowości będących przyczyną reklamacji, w tym datę stwierdzonej niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży, jak również żądanie Konsumenta związane z reklamacją.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, wartość Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt. Konsument ma także możliwość, zgodnie ze swoją decyzją, samodzielnie dostarczyć na koszt Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie na adres reklamacyjny, o którym mowa w ust. 6.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży;
- Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży;
- Sprzedawca nie odebrał Produktu udostępnionego przez Konsumenta;
- Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, a Sprzedawca nie zdemontował Produktu, lub zdemontował, ale nie zamontował go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany, albo nie zlecił wykonania tych czynności na swój koszt,
- brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową sprzedaży;
- brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży bez uprzedniego skorzystania z możliwości wymiany lub naprawy Produktu;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową sprzedaży.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu Ceny.
- Konsument nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z Umową sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy sprzedaży Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów. Prawo odstąpienia może przysługiwać także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową Sprzedaży.
- W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi Cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Kupującego niebędącego Konsumentem z tytułu jakichkolwiek szkód, w tym za utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez Sprzedawcę umyślnie. Niniejsze postanowienie nie dotyczy Kupujących będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego, który nie jest Konsumentem ani Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest ograniczona do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów Dostawy z tytułu zawartej Umowy Sprzedaży. Sprzedawca w takiej sytuacji ponosi odpowiedzialność tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści po stronie Kupującego.
- Spory, które mogą pojawić się na tle stosowania niniejszego Regulaminu pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym niebędącym Konsumentem, będzie rozstrzygał sąd właściwy miejscowo według siedziby Sprzedawcy. Niniejsze postanowienie nie dotyczy Kupujących będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
- 11. Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
- W granicach, o których mowa w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta oraz art. 3855, art. 5564 i art. 5565 Kodeksu cywilnego, do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta znajdują zastosowanie postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Konsumenta, a w związku z tym - przysługują także określone prawa, m.in. w zakresie:
- Odstąpienia od umowy;
- Reklamacji dotyczących Produktów ;
W pozostałym zakresie stosuje się postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Przedsiębiorców, chyba że zastrzeżono inaczej.
- W celu realizacji swoich praw, Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać z formularzy dedykowanych specjalnie Przedsiębiorcom na prawach konsumenta udostępnionych przez Sprzedawcę lub przesłać reklamację na adres: MCE CONCEPT SP Z O.O., ul. Legnicka 36/6, 53-674 Wrocław.
- lub e-mailowo na adres: pomoc@waveshave.pl
- Formularz odstąpienia od umowy dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
- Formularz reklamacji dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
- W przypadku, gdy Przedsiębiorca na prawach konsumenta w procesie odstąpienia/reklamacji skorzysta z odrębnej formy niż udostępniony przez Sprzedawcę formularz, zalecane jest, aby w informacji kierowanej pisemnie lub e-mailowo podał następujące dane:
- imię i nazwisko, firma;
- adres,
- NIP,
- opis Produktu, którego dotyczy odstąpienie/reklamacja,
- data zawarcia umowy,
- data wystąpienia niezgodności Produktu z umową (w wypadku reklamacji),
- data złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub złożenia reklamacji.
- Niezależnie od powyższego, Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien zawsze udostępnić Sprzedawcy dane potwierdzające jego status.
- 12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą Produktów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży,
- zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- 13. Dane osobowe i pliki cookies
- Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, realizacji Zamówienia oraz ewentualnej obrony, dochodzenia lub ustalenia roszczeń związanych z zawieranymi za pośrednictwem Sklepu Umowami Sprzedaży.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem https://waveshave.pl/pages/politykaprywatnosci
- 14. Własność intelektualna
- Sklep jako wyłączna własność Sprzedawcy objęty jest ochroną praw autorskich. Chroni ona zawartość Sklepu, narzędzia składające się na jego funkcjonalności oraz inne utwory kwalifikowane przez prawo autorskie jako dzieła chronione. Wszelkie prawa należą do Sprzedawcy lub Sprzedawca posiada prawo do korzystania z nich na podstawie odrębnej umowy.
- Zabronione jest jakiekolwiek przetwarzanie danych i innych informacji dostępnych w Sklepie w celu udostępnienia ich osobom trzecim w ramach innych serwisów internetowych, jak również poza siecią Internet.
- Sprzedawca zastrzega, że jakiekolwiek wykorzystywanie, modyfikowanie lub dalsze publikowanie zmodyfikowanego utworu będącego własnością Sprzedawcy jest zabronione.
- Publikacja jakichkolwiek danych zaczerpniętych ze Sklepu powinna zawierać dokładne wskazanie Sklepu. Sprzedawca zaznacza, że niezależnie od spełnienia warunku określonego w zdaniu poprzednim, zabronione jest publikowanie w celach komercyjnych treści będących własnością Sprzedawcy na podstawie prawa autorskiego bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy.
- 15. Postanowienia końcowe
- Sprzedawca nie korzysta z narzędzi dostosowujących Ceny widoczne w Sklepie do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
- Spory, które mogą pojawić się na tle stosowania niniejszego Regulaminu pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym niebędącym Konsumentem, będzie rozstrzygał sąd właściwy miejscowo według siedziby Sprzedawcy. Niniejsze postanowienie nie dotyczy Kupujących będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
- Sprzedawca ma prawo do zmiany postanowień Regulaminu w szczególności z następujących powodów:
- dostosowanie świadczonych funkcjonalności do przepisów prawa/decyzji właściwych organów administracji publicznej/orzeczeń sądowych skutkujących koniecznością zmodyfikowania Regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem;
- poprawa funkcjonalności Sklepu, w tym wprowadzenie nowych funkcjonalności, Produktów lub zmiana istniejących funkcjonalności Sklepu bądź Produktów;
- poprawa bezpieczeństwa Sklepu;
- aktualizacja danych teleadresowych i rejestrowych zamieszczonych w Regulaminie;
- usunięcie ewentualnych niejasności lub błędów występujących w Regulaminie.
- Zmiana postanowień Regulaminu odbywa się poprzez ich zamieszczenie w Sklepie i dostarczenie takiej informacji do Kupującego na podany adres e-mail oraz na Konto, w sytuacji gdy Kupujący posiada Konto w Sklepie, na co najmniej 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie Regulaminu w nowym brzmieniu. Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, chyba że obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej. Kupujący powinien zapoznać się ze zmianami wprowadzonymi przez Sprzedawcę.
- W przypadku zmiany Regulaminu z ważnych powodów w zakresie świadczenia usług o charakterze ciągłym (np. Usługa Konta), Sprzedawca za pośrednictwem poczty elektronicznej informuje o tym fakcie Kupującego, który w ciągu 14 dni od dnia poinformowania o tej zmianie może wypowiedzieć zawartą w tym zakresie umowę ze Sprzedawcą.
- Kupujący, który nie wyraża zgody na zmiany w Regulaminie, nie może korzystać z Serwisu po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2. Dalsze korzystanie przez Kupującego ze Sklepu po wejściu w życie zmian w Regulaminie jest równoznaczne z akceptacją tych zmian.
- Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- Jeżeli jakiekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu jest nieważne lub nieskuteczne, nie wpływa to na ważność pozostałych postanowień. Nieważne lub nieskuteczne postanowienia zostaną zastąpione postanowieniami, które w największym stopniu odpowiadają celowi biznesowemu i charakterowi relacji między Sprzedawcą a Kupującym.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.09.2024
- Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu dostępne są do ściągnięcia w formacie .pdf – linki znajdują się poniżej Regulaminu.
Załączniki
Załącznik nr 1 – Formularz odstąpienia od umowy dla Konsumentów
Załącznik nr 2 – Formularz odstąpienia od umowy dla Przedsiębiorców na prawach Konsumenta
Załącznik nr 3 – Formularz Reklamacyjny dla Konsumentów
Załącznik nr 4 – Formularz Reklamacyjny dla Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta